سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران بالاخره پس از مدت‌ها صعود، 56‌ واحد افت کرد و به 30 هزار و 615‌ واحد رسید.

به‌نظر می‌رسد نامه‌نگاری بین احمدی‌نژاد و لاریجانی علت سقوط شاخص بورس است. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین نقش را در نزول شاخص داشت و کاهش ارزش سهام این شرکت 30 واحد اثر منفی روی شاخص بورس برجای گذاشت.

تشکیل صف خرید برای سهام پالایشگاه‌ها

در مبادلات روز گذشته حجم تقاضا برای خرید سهام دو پالایشگاه نفت تبریز و بندرعباس در بورس افزایش یافت و این دو شرکت با صف خرید سهامداران مواجه شدند. از سوی دیگر تا پایان مبادلات میزان تقاضا برای خرید سهام شرکت کوچک نوش مازندران با ثبت 385 تقاضا به 18میلیون سهم رسید. شرکت ایران خودرو هم با صف فروش سهامداران مواجه بود.

‌ ‌ نزول قیمت وام مسکن در فرا بورس

در مبادلات روز گذشته فرابورس قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن شهریور 91 با0.44درصد کاهش به 58هزارو925 تومان رسید. هر برگه اوراق تسهیلات مسکن مرداد 91 هم با 0.28درصد نزول به قیمت 58هزارو917 تومان خریداری شد. سرمایه‌گذاران دیروز در مجموع 35هزار برگه اوراق تسهیلات مسکن خریداری کردند.

‌ ‌ قیر همچنان متقاضی دارد

دیروز در رینگ صادراتی بورس کالا بار دیگر محصول قیر بیشترین حجم معامله را به‌خود اختصاص داد. از ابتدای معاملات دیروز19هزارو116تن تقاضا برای قیر شرکت نفت پاسارگاد از سوی کارگزاران به ثبت رسید که در نهایت 18هزارو116تن از این محصول به قیمت 692تومان مورد معامله قرار گرفت. در رینگ فلزی هم فولاد خوزستان 55هزار تن شمس بلوم عرضه کرد که در نهایت36هزار تن از این محصول به قیمت هزارو762تومان به‌صورت سلف فروخته شد. دیروز همچنین 200تن کنجاله سویا برزیل به‌صورت نقد در رینگ کشاورزی دادوستد شد.

کد خبر 188829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز